Vancouver

4 oktober 2014 - Vancouver, Canada

Wat een leuke, nette mooie stad. Echt een aanrader. Vanmorgen vroeg uit de veren. Zowel door het geluid van de airco op de kamer, alsmede de wil om vandaag veel dingetjes te doen. Allereerst hebben we gisteren al de entreekaartjes gekocht bij het infocentrum, wat goedkoper is als bij de evenementen zelf.

En per free shuttle naar de suspension Bridge laten rijden. ongeveer een halfuurtje van downtown en dan kom je bij deze brug. Het is een hangbrug die over de Capilano-rivier gaat, die naar een chiefindiaan is genoemd. Het park is op basis van educatie ingericht en zeer leerzaam op te doorlopen. Er is een begane grondroute en een route, die langs de rotsen (cliffwalk) en een nog een extra route, die op hoogte langs de bomen gaat. Erg leuk om te doen en zeer interessant. In het hele park wordt de belangrijkheid van de natuur uitgelegd door middel van informatieborden. Helaas, ondanks de goede voorspellingen, was het weer ons deze morgen niet goed gezind. Het regende en miezerde, dus de poncho,s om. Na 2 uurtjes te hebben gewandeld de publieke bus genomen naar Grouse Mountain. Met de gondola omhoog om daar enkele evenementen mee te maken. Op deze berg zujn 2 mannelijke grizzleyberen in gevangschap te bewonderen. Zij zijn vanaf de 5e maand cerzirgd door rangers, omdat mama grizzley was overleden en de kleintjes aan hun lot waren overgelaten. Ze hebben voor deze twee beren een zo goed mogelijke habitat nagebootst. We hadden ook nog een liftritje naar de peak. We hebben dat wel gedaan' maar doordat het zo mistig was konden we helaas op dat moment Vancouver van bovenaf niet zien. Daarna nog een Lumberjackshow van drie kwartier gezien. Leuk voor een keertje.

Om drie uur weer met de gondola naar beneden. Inmiddels waren er enkele gaten in het wolkendek, zodat Vancouver te zien was. Met de seabus naar downtown gevaren en vanavond lekker gegeten in de stad. Je moet wel op tijd zijn, want het is er behoorlijk druk. Bij sommige restaurants staan wel 20 mensen te wachten om een tafeltje te bemachtigen.

1. Sjan:
    5 oktober 2014
    Hoi Ludgard en Leo,
    ik heb zojuist weer een aantal verslagen zitten lezen.
    wat hebben jullie veel mooie dingen gezien. Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet van de laatste dagen.
    Groeten,
    Ton en Sjan.