Vancouver

5 oktober 2014 - Vancouver, Canada

Helaas, ondanks dat we vanmorgenvroeg op tijd zijn opgestaan, gedoucht en aangekleed hadden de kinderen geen tijd om te skypen. Jammer.

Dus toen maar ontbeten in het restaurant van het hotel. Dat is ook wel weer eens verwennerij. De temperatuur in de stad is aangenaam en de korte broek en t-shirt aangedaan. De sweaters kunnen we achterlaten in het hotel. Eerst naar de infocentrum voor info, hoe en wat en hoeveel morgen naar het vliegveld. Dat duurt een halfuurtje met Canadian line (trein) en kost jawel, 2,60 canadese dollar p.p.

In de haven was inmiddels een Ned. Cruiseschip aangemeerd ( Zaandam) van Holland-Amerikalijn. We hebben eerst maar even naar de bevoorrading gekeken. Er gebeurt nl heel wat rondom en in het schip.

Daarna langs de seaside gewandeld richting Stanleypark. Onderweg hebben we fietsen gehuurd om vandaag een toertocht te maken. Eerst naar de "nine clock . Het voordeel van fietsen door Stanley park is, dat het clockwise gaat. Je hebt dus geen tegenliggers in het begin.( 10km) en je rijdt helemaal om Stanley park heen, zodat je steeds de mooiste vergezichten hebt. Onderseg kn je nog het aquarium bezoeken, maar die slaan we over. Kot na de middag heerlijk geluncht in het teahouse van het park om daarna de fietsroute weer op te pakken en via de Burrard street Bridge heel onverwacht uit te komen bij Granville Island. Een mengelmoes van markten, leuke kiosken, galerijen en straatmuzikanten. De zon maakt deel uit van wat achteraf blijkt een schitterende dag. Na Gransville island verder gefietst langs de seasideroute en je passeert dan b.v. het Science Worldgebouw. Ook dat slaan we over, want het is niet ons ding. De ronde weer terug naar Stanleypark en onderweg bij een rustplaats met een Canadees zeer vriendelijk ouder echtpaar halfuurtje staan praten. Overal langs de seaside was het gezellig druk met fietsers, joggers, strandbezoekers, jawel Vancouvercity heeft sstranden en mensen, die lekker in het gras lagen. Het was gewoon vandaag weer geweldig veel zonneschijn. ( kadootje van Canada voor ons laatste volledige vakantiedag?)

Na het inleveren van de fietsen nog een lekker biertje en kopje thee op de boulevard en toen terug naar de hotelkamer om op te frissen en om te kleden voor het avondeten.

Morgen een lange, lange, lange vliegdag, dus geen verslag. Die volgt na morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjan:
    6 oktober 2014
    Goede reis en snel tot ziens.
    Ton en Sjan.