Jasper - Mosquito Creek

23 september 2014 - Mosquito Creek, Canada

Eerst in een giga-laundrystore de was gedaan. Wel 30 wasmachines en 30 drogers stonden tegen betaling ter beschikking de was te doen. Lakens, badhanddoeken etc etc.

Toch wel weer een uurtje of twee mee bezig geweest en op naar de Ice Field Parkway. De bezienswaarigheid van de Rocky Mountains. En dat is het tot op heden zeer zeker geweest. Wat een mooie weg. Het is alleen jammer dat je het gehele stuk in 1 dag moe rijden, omdat er nagenoeg geen campgrounds zijn. We stoppen bij de Athabasca Falls om daarna de Sunwapta Falls te bekijken. Al fotograferend richting Glacier. Je kunt er met een grote bus op de gletsjer rijden, maar wij hebben ervoor gekozen om aan de voet ervan een rondje te lopen. Voor alle zekerheid maar een fleecejack aangetrokken, want je weet maar nooit hoe fris het aan de voet van de gletsjer is.

Ook hier weer veel toeristen. ( zijn wij ook natuurlijk). Na het bekijken, fotograferen en bewandelen richting Lake Louise. Tijdens de route komen we langs een campground, die en is. Mosquito Creek en gaan vannacht met het houtvuur weer aan direct aan de creek staan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl