Mount Robsonpark - Jasper

22 september 2014 - Jasper, Canada

Vannacht niet heel geweldig geslapen. Dit komt mede door het geluidoverlast, welke de Highway 16 met zich meebrengt. Dit wordt veroorzaakt door de enorme trucks, die de berg op- en afrijden met alle motorgeweld van dien.

Vooraf hadden we gelezen dat een bezoek aan Maligne Lake een bijzondere ervaring moet zijn. Dus zo gelezen, zo gedaan. Eerst Jasper links laten liggen om direct naar Maligne Lake te rijden. Onderweg passeren we nog het Medecine Lake. Dit meer staat bijna droog en is niet meer dan een stroompje water. De weg meandert zich door het park om bij het zeer toeristische Maligne Lake te komen. Het meer is ooit ontdekt door een 15 jarige Indiaanse jongen. Het weer was ietwat bewolkt en we hebben dan ook weinig meegekregen van de blauwe kleur van het meer. Ook hier weer een wondermooie trail gelopen. Op de terugweg naar Jasper in het dorp wat rondgelopen. Het oogt rommelig en wij vinden het niet " je van het ". Ineens was het hier ook een uur later.We hadden nl. een tijdsgrens gepasseerd.

Tegen het einde van de dag de campground opgezocht, hout gepakt. In Britisch Columbia koop je hout. In Alberta koop je elke keer weer een stookvergunning en kun je het hout zo pakken. Het is maar hoe je het noemt!